Ana içeriğe atla

EMEL USLU ATİK BAŞARI ÖYKÜSÜ




GİRİŞİMCİLİK 
                    DÖNEMİ


Mezun olduktan sonra, Gaziantep’te başarılı işler yapan bir inşaat firmasında mimar olarak işe başlamış. Kısa bir süre içinde 53 kişilik bir ekibinin başına proje müdürü ve yarışma koordinatörü olmuş. Türkiye genelinde birçok alışveriş merkezi, merkezleri gibi büyük projeleri hayata geçirmiş. 2000 yılında, girişimci ruhu ve kişisel cesareti ile ‘’Az iş yaparım, öz iş yaparım ama kendi işimi yaparım.’’ diyerek mevcut işinden ayrılarak US Mimarlık İnşaat Taahhüt adı altında kendi iş yerini açmış.Atik,‘’benim çocuklarım’’ dediği birçok projeye imza atmış. Bütün bunlarbugünkü başarısının basamaklarını oluşturmuş.




AŞİRET AİLEYE İLK
 YABANCI GELİN


2002 yılında kendisi gibi mimar olan “hem iş, hem hayat arkadaşı, hem de yol arkadaşım” dediği Diyarbakırlı köklü bir ailenin  oğlu Ender Atik ile evlenmiş. Bu evlilik ile ailenin ilk radikal değişimini başlatmış. Ailenin ilk yabancı ve okumuş gelini olmasının yanı sıra kayınpederinin deyimiyle gelinden çok ailenin “kızı” olmuş. Evlilik dolayısıyla yerleştikleri Ankara’da kısa bir süre yaşadıktan sonra iki meslektaş, mesleklerinin heyecanıyla Diyarbakır’ın kendilerine ihtiyacı olduğunu düşünerek geri dönmüşler.
Uslu Atik, o yıllarla ilgili "hayatımın en zor yıllarını yaşadığım ve bir o kadar da yaptığım her şeyden haz aldığım; hem öğrendiğim hem öğrettiğim 5 yılı Diyarbakır’da yaşadım. Tüm aşiretin “Olmaz! “söylemlerine karşı kayınpederimin rızasını ve eşimin desteğini alarak bütün elemanlarımı kadınlardan seçtiğim, güneydoğunun en büyük Telsim Shop ve cep telefonu satış bayiliğini açtım. Arkasından Edo Dondurma ve Pastanelerini Diyarbakır’a kazandırdım.” sözleriyle atıfta bulunuyor. Hayatta hiçbir şeyin kimseye altın tepsiyle sunulmadığını ve büyük bir mücadele gerektiğinin altını çizerken ”Hep söylediğim, benimle bütünleşen bir söz var; “cam tavanları kıra kıra geliyorum”.Öyle günler oluyor ki o cam kırıklarının üzerine basarak ilerlemek zorunda kalıyorsunuz. Ama sanırım zoru başarmayı seviyorum. Bunun kelime olarak karşılığı da “inanç ve güç” olsa gerek… Mücadelenin yanı sıra birlikte yaşadığınız insanlarla iletişim kurma şekliniz de çok önemli. En önemlisi ise samimiyet ve iyi niyet! Elbette bir başka önemli konu da destekçileriniz! Ben bu konuda çok şanslıyım; beni sonuna kadar destekleyen sevgili eşim, Azram e Ardam, her iki ailem ve dost çevrem var.” diyerek anlatıyor.



                                              İŞ YAŞAMINA BAŞLARKEN

Bir süre sonra mimarlık mesleğine duyduğu derin tutku; başarı ve kazanımların önüne geçince heyecanla başka ne yapabilirim diye düşünmeye başlamış. Bu arada ailenin yaptırmayı planladığı benzin istasyonları, iş merkezleri ve fabrika binası projeleri için birkaç İstanbul firmasıyla görüştüklerini öğrenmiş. Onlara, bir avan proje hazırlamak istediğini söylemiş. İlk kez bir kadınla çalışacak olan aile üyeleri biraz şaşkın ve biraz gönülsüz kabul etmişler. Projeyi kısa bir sürede hazırlayarak sunmuş. Projenin beğenilmesi üzerine eşiyle birlikte mimarlık ve inşaat işine girmişler. Uslu Atik, mesleğine olan duygularını “Mimarlık mesleğini çok severek yapıyorum. Her mimar gibi çizdiğim ve uyguladığım binalar benim de çocuklarım gibidir. Hâl böyle olunca teknik eleman olduğunuzu unutup duygusala bile bağladığınız zamanlar olur. Çizdiğim ve uyguladığım bir yapının herhangi bir yerinde nahoş bir değişiklik yapılırsa çok üzülürüm. “ sözleriyle anlatıyor.2013 yılı kendisi için önemli bir dönemin başlangıcı olmuş. O yıllara “Bu yıl benim hayallerimin gerçekleştiği bir yıl oldu. Çünkü evrenin bana en büyük hediyesi olan çocuklarımın adlarını kullanarak logosunu oluşturduğum, sadece kendime ait özel tasarımlarımı hayata geçirdiğim; AR-AZ Emel Uslu Atik Mimarlık & İnş. Tah. Şirketini kurduğum yıldır. Yurt içinde ve yurt dışında, birçok yerde proje çizip uygulamasını yaptım.“ sözleriyle o döneme vurgu yapıyor. Hâlen eşiyle birlikte kurdukları müteahhitlik ve turizm şirketlerinde faaliyetlerine devam etmekteler.

 ZAMANI YÖNETMEK


Emel Uslu Atik, sözlerine şöyle devam ediyor: “Zaman  yönetimi, çevremin ve kendimin de ben de en çok şaşırdığı noktadır. Bir kere çok az uyurum. Günde 4 ya da 5 saat kadar. Zaman planlamasında aileme ayırdığım vakit benim için dayanak noktasıdır. Çünkü  onlar  benim  güç  kaynağımdır.  Yakıtım  ise sevgidir! Ailem, arkadaşlarım ve çevrem sevgi depomu doldurdukça süratle ilerlerim.
 

             
     BAŞARININ SIRRI  

Görüldüğü üzere başarı bir sır değil! Ancak bütün  bu özverilerin yanı sıra disiplin, sadakat, mutlu ekip çalışması, koordinasyon; hem aile yaşamında hem iş yaşamında başarıyı getiren diğer önemli unsurlardır. Diğer yandan günümüz liderler dünyasında; sezgi,duygu ve yaratıcılık çok önemli. Biliyorum ki bende bu üçü de mevcut. Mesela yanımda çalışmaya başlayan bir kişinin referansı olumsuz da olsa benim kanaatim pozitif ise birlikte yola devam ederim. Güven benim için çok önemli! Bu konuda yanıldığım hiç olmadı.



SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
Diyarbakır’da aktif iş hayatına devam ettiği  sürede  kendisi gibi düşünen bir grup kadınla toplumsal, özellikle de kadınlara yönelik sorunlarla ilgilenmeye başlayıp şiddet gören, eşinden ayrılan, dul kalan kadınlara küçük çapta da olsa iş imkânları geçimlerini sağlamalarına ve çocuklarını okutmalarına destek olmuş.Sivil toplum kuruluşlarının önemine hep vurgu yapan,sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte 7’den 70’e herkesin hayatına dokunan Uslu ATİK, ‘‘ . Doğudaki kadın ve çocukların eğitimi konusunda birçok projeye de imza attım.“ sözleriyle bu konudaki mutluluğunu dile getirmekte. Faydalı olabileceğine inandığı, karşılıklı fikir ve düşüncelere saygı duyulan, egoların ön planda olmadığı her faydalı projede sivil toplum kuruluşlarının yanında yer aldığını ve alacağını ifade etmektedir.

NEDENÖDÜLLERLE AÇLANDIRILIYOR!

Kadınlar içtimai hayatta erkeklerle birlikte yürüyerek birbirinin yardımcısı ve destekçisi olacaklardır.” diyen Atatürk’ün sözünü düstur edinen; kadın erkek deme- den herkese gönlünün ve imkânlarının kapısını sonuna kadar açmakta. Ülkesini sev- en, ülkesine sahip çıkan gençler yetiştirmeyi hedefleyen ve bu gençlere yol açmak için çaba sarf ederken, aynı zamanda doğa ve hayvan gönüllüsü. Girişimci ve çözüm odaklı yapısıyla kendi insanının hayatına dokunmayı ilke edinmiş olan Emel Uslu Atik, bütün bunların verdiği hazla çalışmalarına sevgi ve istekle devam etmekte. Atik’e çeşitli zamanlarda çeşitli ortamlarda sorulan “ bugüne kadar neler yaptın ki bu kadar konuşuluyor ve ödüllendiriliyorsun? “ sorusunun cevabı bu olsa gerek!!.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Söyleşi Buse Daştan

                   GENÇ OLMAM OLUMLU OLUYOR DİNAMİK BULUYORLAR Yüksek mimar olan Buse Daştan, çalışma hayatına İtalya’da üniversite üçüncü sınıfta okurken başlamış. İşine aşık olan Taştan, bu serüvene iki yılda İstanbul’un tanınmış mimari ofislerinde çalışarak devam etmiş. “Her mimarın kendine özgü çizgisi vardır bunu da projelerinize yansıtırsınız ve o sadece size ait olur. Bu duygu ile kendi işimin patronu olursam, kendi çizgimi en iyi şekilde projeler- ime aktarabileceğimi biliyordum. Hedeflerim doğrultusunda ilerlerken, sanayici ailenin kızı olmanın verdiği özgüven ve cesaretle 2015 yılının ilk çeyreğinde kendi adım ile İstanbul da Buse Dastan Architects‘i kurdum ve bu yolda yürümeye devam etmekteyim.” diyor. Taştan ile sektörü ve başarı hikayesini konuştuk. Genç girişimci olarak başarı grafiğiniz yüksek bu süreci anlatımısınız? Tabi ki hiç de kolay olmadı. Herkes gibi bende bu sureci merdiven basamaklarına benzetiyorum. ”Bir dil bir insan” söylemi vardır mesle

Söyleşi Nazlı Yorulmaz

      MESLEĞİNİZ HER NE OLURSA OLSUN, EN İYİSİ OLMAK İÇİN ÇABALAYIN! Makine mühendisi olan Nazlı Yorulmaz, sanayici bir ailenin çocuğu olduğu için erken başlamış iş hayatına... Öyle ki mezun olur olmaz babası ve babasının bir arkadaşı ile birlikte dış cephe temizlik sistemleri, asma iskele üretimi yapan bir firma kuruyor ve bu firmanın bir çalışanı olarak iş hayatına atılıyor. Firmanın muhasebesinden başlayarak, satın alma departmanında, son olarak da proje departmanında görev alarak, iş hayatında deneyim kazanıyor Bugün başarıları ile adından sıkça söz ettiren Yorulmaz; “Çalışma prensiplerini, çalışan olmanın sorumluluklarını, iş takip prosedürlerini ve ast-üst ilişkisi ile ilgili tecrübelerini elde ettim. Mesleki anlamda ise çizdiğimiz projelerin nasıl üretileceğini, üretim aşamalarının nasıl gerçekleştiğini öğrendim.” diyor. Ambalaj sektöründe duayen anne ve babanın kızı olan ikinci kuşak Yorulmaz, genç iş veren olmanın zorluklarını, iş dünyasını, iş kadını