Ana içeriğe atla

YARATICILIK, VİZYON SAHİBİYLE BAŞLAR

                             
                                                                       
Özü yaratıcılık olan marka,bir ürünün satış ve gelişiminde önemli olup  gereklilik gösterirken, markanın gelişiminde, yaratıcılık süresi de vizyon sahibiyle başlar. Ancak marka yaratılmasını isteyen iş insanı veya yöneticilerin bazıları izleyici, bazıları da yol açıcı bir görüntü sergiler. Oysaki yeni ufuklar açan, iş insanlarının yarattığı markalar yıllar süren kalıcı bir değer kazanır.   Öyle ki bir iş insanı veya bir yöneticinin, bir markayı hayal etmeye başladığı ilk gün, markanın geleceğini belirler. Eğer iş insanı veya yöneticinin kendine özgü, farklı, yenilikçi bir yaklaşımı varsa, bu yaklaşım markanın tümünü etkileyen süreci biriktirir. Ürünün özünde yatan yaratıcılık ve ruh nedeniyle de o ürün marka olur. Kısacası işin başlangıcı vizyon sahibinin zihnindedir. Eğer o fikirde bir yaratıcı ruh varsa, reklamcı ya da iletişimci bu fikri en iyi biçimde hayata geçirir. Ürüne marka adı bulur, müziğini, logosu ve reklam mecralarını daha bilinçli ve kolay olarak yaratır.  Ürünün piyasaya sürülmesiyle de tüketicinin katkısı işin içine girer.  Devreye giren tüketici ise önce sunulan reklama, beğenirse de altındaki imzaya bakar. Bundan sonrası üreticinin taahhüt ve vaatlerin çerçevesinde yol alır. Eğer üründe verilen vaatler yerine geliyorsa, ürünü almaya dev am ederken ürünü başkalarına önererek, neredeyse ürünün avukatlığını yapar. Beğenmez ise yapacak bir şey yoktur. Ürün, vaadi yerine getirildiği süreçte marka ile tüketici arasında güvene dayalı bir iletişim başlar. Böylece efsaneleşen markalar ortaya çıkar. Ancak, reklamın beğenilmesinin yanı sıra kurumun ürün sunumu, fiyatı, satıldığı yer, satış sonrası hizmetleri,  kurumsal sorumluluk gibi birçok unsur marka değerini etkileyen önemli unsurlardır. Eğer kurum gerekli unsurlardan birini yerine getirmezse marka oluşturulamaz veya var olan marka kan kaybederek yok olur.
Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Leyla Alaton ile yaptığımız bir söyleşide “üretici, reklamcı ve tüketici, markanın temel taşlarını oluşturur. Oluşmuş markanın devamlılığı ise üreticinin vaatlerini yerine getirmesiyle yol alır” dediği gibi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Söyleşi Buse Daştan

                   GENÇ OLMAM OLUMLU OLUYOR DİNAMİK BULUYORLAR Yüksek mimar olan Buse Daştan, çalışma hayatına İtalya’da üniversite üçüncü sınıfta okurken başlamış. İşine aşık olan Taştan, bu serüvene iki yılda İstanbul’un tanınmış mimari ofislerinde çalışarak devam etmiş. “Her mimarın kendine özgü çizgisi vardır bunu da projelerinize yansıtırsınız ve o sadece size ait olur. Bu duygu ile kendi işimin patronu olursam, kendi çizgimi en iyi şekilde projeler- ime aktarabileceğimi biliyordum. Hedeflerim doğrultusunda ilerlerken, sanayici ailenin kızı olmanın verdiği özgüven ve cesaretle 2015 yılının ilk çeyreğinde kendi adım ile İstanbul da Buse Dastan Architects‘i kurdum ve bu yolda yürümeye devam etmekteyim.” diyor. Taştan ile sektörü ve başarı hikayesini konuştuk. Genç girişimci olarak başarı grafiğiniz yüksek bu süreci anlatımısınız? Tabi ki hiç de kolay olmadı. Herkes gibi bende bu sureci merdiven basamaklarına benzetiyorum. ”Bir dil bir insan” söylemi vardır mesle

EMEL USLU ATİK BAŞARI ÖYKÜSÜ

    GİRİŞİMCİLİK                      DÖNEMİ Mezun olduktan sonra, Gaziantep’te başarılı işler yapan bir inşaat firmasında mimar olarak işe başlamış. Kısa bir süre içinde 53 kişilik bir ekibinin başına proje müdürü ve yarışma koordinatörü olmuş. Türkiye genelinde birçok alışveriş merkezi, iş merkezleri gibi büyük projeleri hayata geçirmiş. 2000 yılında, girişimci ruhu ve kişisel cesareti ile ‘’Az iş yaparım, öz iş yaparım ama kendi işimi yaparım.’’ diyerek mevcut işinden ayrılarak US Mimarlık İnşaat Taahhüt adı altında kendi iş yerini açmış.Atik,‘’benim çocuklarım’’ dediği birçok projeye imza atmış. Bütün bunlarbugünkü başarısının basamaklarını oluşturmuş. AŞİRET AİLEYE İLK  YABANCI GELİN 2002 yılında kendisi gibi mimar olan “hem iş, hem hayat arkadaşı, hem de yol arkadaşım” dediği Diyarbakırlı köklü bir ailenin   oğlu Ender Atik ile evlenmiş. Bu evlilik ile ailenin ilk radikal değişimini başlatmış. Ailenin ilk yabancı ve okumuş ge

Söyleşi Nazlı Yorulmaz

      MESLEĞİNİZ HER NE OLURSA OLSUN, EN İYİSİ OLMAK İÇİN ÇABALAYIN! Makine mühendisi olan Nazlı Yorulmaz, sanayici bir ailenin çocuğu olduğu için erken başlamış iş hayatına... Öyle ki mezun olur olmaz babası ve babasının bir arkadaşı ile birlikte dış cephe temizlik sistemleri, asma iskele üretimi yapan bir firma kuruyor ve bu firmanın bir çalışanı olarak iş hayatına atılıyor. Firmanın muhasebesinden başlayarak, satın alma departmanında, son olarak da proje departmanında görev alarak, iş hayatında deneyim kazanıyor Bugün başarıları ile adından sıkça söz ettiren Yorulmaz; “Çalışma prensiplerini, çalışan olmanın sorumluluklarını, iş takip prosedürlerini ve ast-üst ilişkisi ile ilgili tecrübelerini elde ettim. Mesleki anlamda ise çizdiğimiz projelerin nasıl üretileceğini, üretim aşamalarının nasıl gerçekleştiğini öğrendim.” diyor. Ambalaj sektöründe duayen anne ve babanın kızı olan ikinci kuşak Yorulmaz, genç iş veren olmanın zorluklarını, iş dünyasını, iş kadını