Ana içeriğe atla

Söyleşi Derya Mumcu





















































                                                                KADINA DOKUNMA,ŞİDDETE ASLA GÖZ YUMMA!

2003 yılından beri Güzellik sektöründe hizmet vermekte olan Derya Mumcu, sektörün önemli isimleri arasında yer almakta. Sıfırdan iş hayatına atılıp başarıya kısa sürede ulaşan Mumcu “ Ne yaparsanız yapın küçük ya da büyük iş fark etmez. Başarılı olmak için öncelikle önünüze bir hedef koymanız gerekir. Asla egonuz olmasın, sorumluluk sahibi olun, ne iş yaparsanız yapın; severek yapın. Çünkü sevmezsen başarılı olamıyorsunuz. Ben işimi çok severek ve keyif alarak yapıyorum.” Diyor.

Feyz alınacak bir girişimcilik öykünüz var, okuyucularımız ile paylaşır mısınız?
Güzellik sektörüne girip bu sektörde bir iş kurmak gibi bir düşüncem hiç yoktu. Fakat hep hayalim kendi işimin patronu olmaktı. Ama ben butik, kozmetik mağazası, küçük şirin bir kafe, o tarz sevdiğim bir işi yapmak istiyordum. Hayalimi gerçekleştirmek ve kendi işimi kurmak için araştırma içindeydim. Küçük bir bütçe ile ne yapabilirim diye araştırırken, makyaj konusunda eğitim almak için özel bir estetisyenlik kursuna kayıt oldum. Kurs devam ederken makyaj dışında da cilt bakımı, vücut bakımı, kalıcı makyaj konuları da dikkatimi çekti. Bir süre sonra eğitimler bitti, belgelerimi aldım. Fakat hala ne yapacağıma karar verememiştim. 1-2 sene hiçbir iş yapmadım. İşim ile alakalı yurt dışı fuarları ve eğitimlerine katıldım. Kalıcı makyaj konusunda dünyaca ünlü makyaj sanatçılarından Master eğitimleri ve sertifikalarımı tamamladım. Sonrasında ticaret ile uğraşan babamın işleri kötüye gitmeye başladı, bir anda hayatımız tepetaklak oldu. Babam iflas etti, annemin ciddi sağlık sorunları başladı. Benim çalışmam lazımdı ve ben bu saatten sonra bir yere girip zor şartlar da çalışamazdım. Para kazanmam lazımdı. Hemen elimdeki küçük bütçe ile” ben bu işi yapabilirim” dedim. Biraz araştırma ile hemen kendime bir salon budum. O dönem Ankara da çok lüks bir kuaför salonun alt katını kiraladım. Solaryum, kalıcı makyaj, gelin makyajı, cilt bakımı ile iş hayatına atılarak çalışmaya başladım. Sonra tabi işler büyüdü. Yeni cihazlar eklendi. Tek basıma yetişemediğim işler için bir iki kişi yardımcı aldım. Ani bir kararla 2008 yılında Kızılay Meşrutiyet caddesine taşınmaya karar verdim. Kredi çekip o döneme göre Kızılay için lüks ve çok kapsamlı bir salon açtım. Kısa zamanda her şey yolunda gitti. İşler daha da büyüdü. Müşterilerin taleplerine yetişemedik. Kazancım ile işime ve işim ile ilgili eğitimlere yatırım yaptım. Kalıcı makyaj konusunda aranan bir isim oldum. Son sistem ve yeni çıkan cihazları ilk getiren salonlar arasında yer aldım. Müşteri portföyümüz arttı, kısa zamanda isim yaptım. Cihazlar çoğaldı, personel sayısı arttı ve aynı apartmanda başka bir daire tuttum. Yaklaşık 30 kişi çalışıyordu. Ankara da farklı yerlerde 3 şube açtım. Fakat tek başıma yetişemediğim için şubeleri kapattım. Şuan hala Kızılay Meşruiyet caddesindeki merkezimizde hizmet vermeye devam ediyoruz. Bundan sonraki hedefim güzellik sektöründe eğitim alanında hizmet vermek. Artık bilgi ve birikimlerimi yeni yetişen estetisyenlere aktarmak  ve tecrübeli güzellik uzmanları yetiştirmek.

Yeni iş hayatına atılmak isteyenlere başarılı olmaları için neler önerirsiniz? 
Söylemek istediğim ne yaparsanız yapın küçük ya da büyük iş fark etmez. Başarılı olmak için öncelikle önünüze bir hedef koymanız gerekir. Asla egonuz olmasın, sorumluluk sahibi olun, ne iş yaparsanız yapın; severek yapın. Çünkü sevmezsen başarılı   olamıyorsunuz.   Ben işimi çok severek ve keyif alarak yapıyorum. 

Kadına şiddet yok olacağı yerde her geçen gün artmakta. Ne dersiniz, bu utanç nasıl çözüme ulaşılır sizce?

Erkeklerin kadına yönelttikleri şiddetin kaynağının, en başında cehalet olduğunu düşünüyorum. Kadınlara şiddete göz yummayın diyorum. Her şeye rağmen bu alanda cezaların artırılması ve caydırıcı olması gerekiyor, yoksa kadınlara yönelik şiddet gün geçtikçe artmaya devam edecek. Kadınlara karşı şiddet her toplumun bir sorunudur. Bu nedenle Kadına karşı şiddet eğitim olarak geride kalmış cahil toplumların maddi ve manevi olarak kadınları ezmesi nedeniyle meydana gelmektedir. Kadına şiddet konusuna ülkece daha fazla çözüm getirilmeli ve önlemler alınmalıdır. Ayrıca aile içinde bu konuyla ilgili bireylere eğitim verilmelidir. Kadınların değerinin bilinmesi ve onlarsız bir dünyanın anlamı olmayacağının öğretilmesi gerekmektedir. Çünkü kadınlar sevgiye ve korunmaya değen varlıklardır. Kadına dokunma, şiddete asla göz yumma!







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Söyleşi Buse Daştan

                   GENÇ OLMAM OLUMLU OLUYOR DİNAMİK BULUYORLAR Yüksek mimar olan Buse Daştan, çalışma hayatına İtalya’da üniversite üçüncü sınıfta okurken başlamış. İşine aşık olan Taştan, bu serüvene iki yılda İstanbul’un tanınmış mimari ofislerinde çalışarak devam etmiş. “Her mimarın kendine özgü çizgisi vardır bunu da projelerinize yansıtırsınız ve o sadece size ait olur. Bu duygu ile kendi işimin patronu olursam, kendi çizgimi en iyi şekilde projeler- ime aktarabileceğimi biliyordum. Hedeflerim doğrultusunda ilerlerken, sanayici ailenin kızı olmanın verdiği özgüven ve cesaretle 2015 yılının ilk çeyreğinde kendi adım ile İstanbul da Buse Dastan Architects‘i kurdum ve bu yolda yürümeye devam etmekteyim.” diyor. Taştan ile sektörü ve başarı hikayesini konuştuk. Genç girişimci olarak başarı grafiğiniz yüksek bu süreci anlatımısınız? Tabi ki hiç de kolay olmadı. Herkes gibi bende bu sureci merdiven basamaklarına benzetiyorum. ”Bir dil bir insan” söylemi vardır mesle

EMEL USLU ATİK BAŞARI ÖYKÜSÜ

    GİRİŞİMCİLİK                      DÖNEMİ Mezun olduktan sonra, Gaziantep’te başarılı işler yapan bir inşaat firmasında mimar olarak işe başlamış. Kısa bir süre içinde 53 kişilik bir ekibinin başına proje müdürü ve yarışma koordinatörü olmuş. Türkiye genelinde birçok alışveriş merkezi, iş merkezleri gibi büyük projeleri hayata geçirmiş. 2000 yılında, girişimci ruhu ve kişisel cesareti ile ‘’Az iş yaparım, öz iş yaparım ama kendi işimi yaparım.’’ diyerek mevcut işinden ayrılarak US Mimarlık İnşaat Taahhüt adı altında kendi iş yerini açmış.Atik,‘’benim çocuklarım’’ dediği birçok projeye imza atmış. Bütün bunlarbugünkü başarısının basamaklarını oluşturmuş. AŞİRET AİLEYE İLK  YABANCI GELİN 2002 yılında kendisi gibi mimar olan “hem iş, hem hayat arkadaşı, hem de yol arkadaşım” dediği Diyarbakırlı köklü bir ailenin   oğlu Ender Atik ile evlenmiş. Bu evlilik ile ailenin ilk radikal değişimini başlatmış. Ailenin ilk yabancı ve okumuş ge

Söyleşi Nazlı Yorulmaz

      MESLEĞİNİZ HER NE OLURSA OLSUN, EN İYİSİ OLMAK İÇİN ÇABALAYIN! Makine mühendisi olan Nazlı Yorulmaz, sanayici bir ailenin çocuğu olduğu için erken başlamış iş hayatına... Öyle ki mezun olur olmaz babası ve babasının bir arkadaşı ile birlikte dış cephe temizlik sistemleri, asma iskele üretimi yapan bir firma kuruyor ve bu firmanın bir çalışanı olarak iş hayatına atılıyor. Firmanın muhasebesinden başlayarak, satın alma departmanında, son olarak da proje departmanında görev alarak, iş hayatında deneyim kazanıyor Bugün başarıları ile adından sıkça söz ettiren Yorulmaz; “Çalışma prensiplerini, çalışan olmanın sorumluluklarını, iş takip prosedürlerini ve ast-üst ilişkisi ile ilgili tecrübelerini elde ettim. Mesleki anlamda ise çizdiğimiz projelerin nasıl üretileceğini, üretim aşamalarının nasıl gerçekleştiğini öğrendim.” diyor. Ambalaj sektöründe duayen anne ve babanın kızı olan ikinci kuşak Yorulmaz, genç iş veren olmanın zorluklarını, iş dünyasını, iş kadını