Ana içeriğe atla

Makale Op.Dr.Zafer Atakan


     



    EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN


 8 mart Dünya Emekçi Kadınlar günü kutlu olsun. Dünya’da en önemli sıfatlardan birisi olan anneliğin Yaradan tarafından bahşedildiği cinsiyetin kadın olması tesadüfi olamaz. Güzelliğin, zarafetin, bereketin, inceliğin, nezaketin ve benzer bir sürü sıfatın üzerinde toplandığı kadın figürü, yüzyıllar boyunca şiirlere, şarkılara, tüm sanat eserlerine ve konu bulmakta zorlanan tüm sanatçılara ilham kaynağı olmuştur. Ancak ne yazıktır ki ülkemizde, coğrafyamızda ve hatta dünyada son yıllarda kadın ve şiddet çok sık yan yana gelmeye başlamıştır.
Kadın ve şiddet veya kadına şiddet yan yana hiç de yakışmayan iki kelime değil mi? Doğası gereği narin, sevecen, anaç, güzel ve zarif olması gereken bir canlının (her ne sebeple olursa olsun) şiddete maruz kalması bana kabul edilebilir gelmiyor. Ancak olayın özüne indiğimizde şiddet mağduru kadınlara şiddet uygulayan erkeklerin, şişik egolu ve yine bir kadın figürü (anneleri) tarafından sırf erkek oldukları için yüksek egolu yetiştirildikleri ironisiyle karşılaşıyoruz. 
Son yıllarda ülkemizde cinsiyet ayrımcılığı ve şiddetine yönelik kanunlarda yapılan değişiklerle bir nebze olsun şiddet olayları engellenmeye çalışılıyorsa da, yine de her gün cinayet haberlerini üzülerek okuyoruz. Kanımca sosyolojik olarak ele alınması gereken erkek egemen toplumlardaki çocuk yetiştirme psikolojisinin gözden geçirilerek, gerekirse ailelere zorunlu ders olarak verilmesi yerinde olacaktır. Yine de toplumsal histeri ve psikolojiyi değiştirme konusunda ancak seneler içerisinde başarılı olabiliriz gibi görünüyor. 
Mesleğim gereği 30 yılı aşkın süredir kadınlar ile çalışıyorum. Uzmanlık alanımdaki estetik ve plastik kelimesi şu an tüm dünyada herkes tarafından gerek yapılan işlemler gerekse sınırları itibari ile çok iyi bilinirken, rekonstrüksiyon kelimesinin önemini ve yıllar içerisinde karşılaştığım olaylardaki uygulanışını beni üzen olgularla hatırlıyorum. Kadına şiddetin günümüzde maalesef tavan yaptığı malum ancak geçmişte de hiç eksik olmadığını bilmemiz gerekir. Burada bir anımı sizinle paylaşmak istiyorum. 
Yıllar önce sanatçı Güllü’nün sabah kuşağındaki, (şimdiki sabah kuşağı programlara benzer) programından davet aldım. Bana şiddet mağduru bir hastanın varlığından bahsedildi ve hastanın maddi durumunun iyi olmadığından söz edilerek ücretsiz olarak kendisine yardımcı olup olamayacağım sorulmuştu.Ben de büyük bir memnuniyetle elimden gelen her şeyi yapabileceğimi ifade ederek programın yolunu tuttum. Hastanın sadece şiddet mağduru olduğu bilgisi dışında Estetik Plastik Cerrrahi yi ilgilendiren ne tür bir problemi olduğunu sormamıştım. Canlı yayında klasik hal hatır sohbetlerinden sonra hastayı stüdyoya davet ettiler. Hasta stüdyoya girdiği anda yıllarca travmayla uğraşmış, her türlü yüz yaralanmasını tedavi etmiş olan ben bile dehşete düştüm, stüdyoda ayılanlar bayılanlar oldu.Kocası tarafından yüzüne kezzap atılmak suretiyle yaralanan, bir gözü kör olan ve tüm yüzü yanık, ağzı burnu, gözkapakları tanınmaz halde, çocuklarının bile  gördüğünde  korktuğu  şiddet mağduru gencecik bir kadıncağız… Eski fotoğraflarını gösterdiğinde sanıyorum hem stüdyoda hem ekran başında gözleri dolmayan hatta  ağlamayan  kimse  kalmamıştı.  Tabii  ki böyle bir hastaya o zamanki tıbbi imkanlarla yapılacaklar sınırlıydı ve göz kapak onarımı, ağız burun onarımı yani Rekonstrüksiyonu uyguladım. Kendisi ile defalarca ofisimde pansuman veya tedavi için görüştük. Bu görüşmelerde elimden geldiğince psikolojik destek de vermeye çalıştım ancak yitip giden güzelliği ve ruhundaki yaraların tamiri hiçbir şekilde mümkün olmayacaktı.Bırakın bir erkeği bir insan bir insana bunu nasıl yapar? İşte aslında sosyolog ve psikologların çözmesi gereken sorun veya onarılması yani rekonstrükte edilmesi gereken sorun bu. İnsan olmanın erdemlerini özümseyerek, sevginin her türlüsünün en kutsal değer olduğunu bilerek yaşamımızı sürdürmek ne kadar zor olabilir ki?


Bir kez daha 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günümüzü kutluyorum.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Söyleşi Buse Daştan

                   GENÇ OLMAM OLUMLU OLUYOR DİNAMİK BULUYORLAR Yüksek mimar olan Buse Daştan, çalışma hayatına İtalya’da üniversite üçüncü sınıfta okurken başlamış. İşine aşık olan Taştan, bu serüvene iki yılda İstanbul’un tanınmış mimari ofislerinde çalışarak devam etmiş. “Her mimarın kendine özgü çizgisi vardır bunu da projelerinize yansıtırsınız ve o sadece size ait olur. Bu duygu ile kendi işimin patronu olursam, kendi çizgimi en iyi şekilde projeler- ime aktarabileceğimi biliyordum. Hedeflerim doğrultusunda ilerlerken, sanayici ailenin kızı olmanın verdiği özgüven ve cesaretle 2015 yılının ilk çeyreğinde kendi adım ile İstanbul da Buse Dastan Architects‘i kurdum ve bu yolda yürümeye devam etmekteyim.” diyor. Taştan ile sektörü ve başarı hikayesini konuştuk. Genç girişimci olarak başarı grafiğiniz yüksek bu süreci anlatımısınız? Tabi ki hiç de kolay olmadı. Herkes gibi bende bu sureci merdiven basamaklarına benzetiyorum. ”Bir dil bir insan” söylemi vardır mesle

EMEL USLU ATİK BAŞARI ÖYKÜSÜ

    GİRİŞİMCİLİK                      DÖNEMİ Mezun olduktan sonra, Gaziantep’te başarılı işler yapan bir inşaat firmasında mimar olarak işe başlamış. Kısa bir süre içinde 53 kişilik bir ekibinin başına proje müdürü ve yarışma koordinatörü olmuş. Türkiye genelinde birçok alışveriş merkezi, iş merkezleri gibi büyük projeleri hayata geçirmiş. 2000 yılında, girişimci ruhu ve kişisel cesareti ile ‘’Az iş yaparım, öz iş yaparım ama kendi işimi yaparım.’’ diyerek mevcut işinden ayrılarak US Mimarlık İnşaat Taahhüt adı altında kendi iş yerini açmış.Atik,‘’benim çocuklarım’’ dediği birçok projeye imza atmış. Bütün bunlarbugünkü başarısının basamaklarını oluşturmuş. AŞİRET AİLEYE İLK  YABANCI GELİN 2002 yılında kendisi gibi mimar olan “hem iş, hem hayat arkadaşı, hem de yol arkadaşım” dediği Diyarbakırlı köklü bir ailenin   oğlu Ender Atik ile evlenmiş. Bu evlilik ile ailenin ilk radikal değişimini başlatmış. Ailenin ilk yabancı ve okumuş ge

Söyleşi Nazlı Yorulmaz

      MESLEĞİNİZ HER NE OLURSA OLSUN, EN İYİSİ OLMAK İÇİN ÇABALAYIN! Makine mühendisi olan Nazlı Yorulmaz, sanayici bir ailenin çocuğu olduğu için erken başlamış iş hayatına... Öyle ki mezun olur olmaz babası ve babasının bir arkadaşı ile birlikte dış cephe temizlik sistemleri, asma iskele üretimi yapan bir firma kuruyor ve bu firmanın bir çalışanı olarak iş hayatına atılıyor. Firmanın muhasebesinden başlayarak, satın alma departmanında, son olarak da proje departmanında görev alarak, iş hayatında deneyim kazanıyor Bugün başarıları ile adından sıkça söz ettiren Yorulmaz; “Çalışma prensiplerini, çalışan olmanın sorumluluklarını, iş takip prosedürlerini ve ast-üst ilişkisi ile ilgili tecrübelerini elde ettim. Mesleki anlamda ise çizdiğimiz projelerin nasıl üretileceğini, üretim aşamalarının nasıl gerçekleştiğini öğrendim.” diyor. Ambalaj sektöründe duayen anne ve babanın kızı olan ikinci kuşak Yorulmaz, genç iş veren olmanın zorluklarını, iş dünyasını, iş kadını